Due on Monday 9/11
Students will answer the following questions and write a short paragraph based on the answers. Students will present the information below by creating a Wordl out of the most important themes and words. When you have completed your paragraph, go to Wordl.net and create the word cloud by copying and pasting the entire text into the box. Make sure your Java plug-in is up to date!
Students will answer the following questions and write a short paragraph based on the answers. Students will present the information below by creating a Wordl out of the most important themes and words. When you have completed your paragraph, go to Wordl.net and create the word cloud by copying and pasting the entire text into the box. Make sure your Java plug-in is up to date!
„Wer bin ich?“ Fragen:
1. Was ist dir
wichtig? Nicht wichtig?
zB
die Universität ist mir wichtig; Hausaufgaben sind mir nicht
wichtig.
3. Was gefaellt dir?
Gefaellt dir nicht?
zB Videospiele Spielen gefällt mir
aber Aufräumen und Putzen gefallen mir nicht.
4. Was gehört dir?
Was gehört dir nicht?
zB Meine Gitarre gehört
mir weil ich spiele Musik sehr gerne.
Mein Wissenschaftbuch gehört mir nicht – Gott sei Dank. Dieses Jahr habe ich AP Biologie in der
zweiten Stunde.
5. Was wirst du in
der Zukunft machen? Was ist dein Ziel
dieses Jahr?
zB Ich werde
Mathematik studiern und ich werde Lehrer sein.
Mein Ziel ist in den Militär zu gehen.
Ich möchte die ASVAB Prüfung bestehen.
Hallo! Ich bin Frau
Rombauer. Ich komme ursprünglich aus Michigan aber jetzt wohne ich in West
Seattle mit meinem Mann und meinem Hund, Aspen. Deutsch ist mir sehr wichtig weil
ich Deutsch studiert habe und ich unterrichte Deutsch an SKHS. Die deutsche
Fahne gehört mir! Die französische Fahne gehört mir nicht - Französisch ist mir
nicht wichtig! Milchprodukte sind mir nicht wichtig weil ich keine Milch
trinken darf. Naja, Milch schmeckt mir
auch nicht gut. Blah. Laufen und Yoga gefallen mir. Autofahren
gefällt mir nicht. Ich fahre lieber mit
dem Fahrrad oder mit der Bahn. Ich werde in der Zukunft Super Frau sein und ich
werde die Erde retten. Dieses Jahr, habe
ich ein tolles Ziel: Ich möchte viele
tolle Sachen unterrichten. Danke!
100%
|
Fluid
writing & presentation. Excellent
Structure and Usage. Excellent
Pronunciation. Adds extra information
to make it interesting. All 5
questions have been answered. Three
uses of “weil”.
|
95%
|
Same as
above, but with 1 or 2 fluidity problems that do not detract from
communication intent. Structure and usage are accurate. Three uses of
“weil”.
|
85%
|
Some
fluidity, pronunciation, communication, structure and/or usage problems that sometimes
affect the comprehension of the reader / listener. All 5 questions have been
answered. Two uses of “weil”.
|
75%
|
Several
fluidity, pronunciation, communication, structure and/or usage problems that
affect the comprehension of the reader / listener. < 5 questions have been
answered. One use of “weil”.
|
65%
|
Many parts
are incomprehensible & incomplete due to inaccuracies. Does not use “weil”.
|
*If you have answered < 5
questions, you automatically get a 75% or below.*Not presenting will result
in an automatic 50%
|
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen